DARBA VIDEI

SPĒLES      VEBINĀRI      E-VEIKALS      LASĪTAVA      BEZMAKSAS RESURSI

SPĒLES

Motivācija. Vērtības. Vajadzības

Vērtības kalpo par pamatu mūsu lielākajiem dzīves lēmumiem, tās ietekmē mūsu mērķus un personīgās vajadzības. Taču vērtības, mērķi un vajadzības nav tikai individuālas - tās ir arī nācijām, lielākām cilvēku grupām un organizācijām, gan mazām grupām. Tās var mūs gan satuvināt, gan atsvešināt. 
Gan cilvēks, gan organizācija, kurš nav izpratis sevi, savas vērtības, motivāciju un vajadzības, būs kā kuģis bez kompasa un stūres, ko var viegli ietekmēt. Tikai dziļi izprotot un iepazīstot sevi, mēs spējam respektēt citu ceļu, pieņemt atšķirīgo un kopīgo. 
Mērķu formulēšana un izpratne ļauj iegūt lielāku kontroli pār savu dzīvi gan īstermiņā, gan ilgtermiņā. Cilvēkiem ar kopīgiem mērķiem un vērtībām, ir daudz vieglāk sadarboties, kā arī kopīgais darbs veicas produktīvāk. 

Iegādāties  

Jūtas. Sajūtas. Emocijas

Tas, ko mēs  izjūtam, tiešā veidā ietekmē mūsu rīcību. Jo labāk mēs izprotam savu iekšējo pasauli, jo vieglāk mums vadīt gan savas domas, gan rīcību un saglabāt vēsu prātu arī sarežģītās dzīves situācijās. Un turklāt grūti var būt kontrolēt gan negatīvas, gan arī pozitīvas emocijas.  
Savu emociju atpazīšana un apzināšanās ir pirmais solis atbildei uz jautājumu “Kāpēc es jūtos tieši šādi?”. Arī tajos brīžos, kad jūtam trauksmi, sāpes, sastingumu, arī tad, kad ir grūti spert pirmo soli uz priekšu. 
Šī spēle būs labs atbalsts sarežģītā situācijās, kad mēs esam zaudējuši orientierus gan apkārtnē, gan sevī, un mēs nezinām, kā mēs jūtamies.  Tāpēc atslēgas vārdi ir tik daudz, lai būtu iespējami precīzu raksturojumu, jo nereti jūtu, sajūtu, emociju nosaukšanā vārdā jau ir milzīgs atvieglojums.

Iegādāties  

Pasaki sev. Pasaki citiem

Pozitīvā sarunu spēle palīdzēs veidot sarunas gan lieliem, gan maziem, gan ar sevi un citiem. Spēle būs labs atbalsts skolā, ģimenēs, profesionāļiem, mediatoriem un ikvienam, kuram ir svarīgi uzmundrināt un atbalstīt draugus un kolēģus, bērnus, jauniešus un pieaugušos. 
Prasme pateikt citiem kaut ko labu ir viena no vissvarīgākajām sociālajām prasmēm (ja ne vissvarīgākā). Labs vārds īstajā brīdī var pat izglābt dzīvību.

Iegādāties   Metodoloģija

Jautājumi un atbildes krīzē

Brīdī, kad uzņēmums ir krīzē, krīzē, vadītājam un citiem atbildīgajiem cauri galvai šaujas tūkstošiem domu. Vai gluži otrādāk - mēs esam pilnīgā paralīzē. Tomēr krīzes situācijas neļauj ilgi sastingt, jo no tā, ko mēs darīsim (vai gluži otrādāk - izvēlēsimies nedarīt), būs atkarīgas citu cilvēku dzīves un reizēm arī dzīvības. 
Jautājumi un atbildes krīzē ir komunikācijas spēle, kas palīdz gatavoties krīzēm, sakārtotu domas krīzē, kā arī palīginstruments komunikācijas strukturēšanai. Kā arī šī var būt lielisks instruments debašu klubiem, spēļu vakariem, kā arī prāta asināšanai mazākās vai lielākās kompānijās. 

Iegādāties    Metodoloģija

Vardarbība darba vidē

Kam palīdzēs spēle?

  • Uzņēmumu un organizāciju līderiem, personāla speciālistiem;
  • Individuālajām un grupu nodarbībām;
  • Konsultēšanai, supervīzijai, koučingam, saskarsmes treniņiem, komandas saliedēšanas pasākumiem 
  • Pašizziņai un citur. 

Iegādāties        Metodoloģija  

Dāvanu karte

Izvēlieties dāvanas bez raizēm kopā ar uzvediba.lv!
Par šo dāvanu karti iespējams iegādāties preces uzvediba.lv 

Iegādāties 

VEBINĀRI

Mēs esam bijuši daudzās skolās, un risinājuši daudzus stāstus, un zinām to bezspēcību, kas pārņem pedagogu, kad viņa virzienā lido grāmatas, pat krēsli, kad bērni atļaujas visu, bet pēc piezīmēm seko telefona zvans un viņam klausulē kliedz satrakoti vecāki. Kad nākamajā dienā bērns klases priekš skolotājam kliedz sejā "Ko tu maniem vecākiem sa***rsi?!?"

Mēs zinām, ka jaunie pedagogi neaiziet no skolām tāpēc, ka mazas algas, bet viņi nav gatavi tam, kas notiek klasēs, viņi nav gatavi tam, kas notiek starp kolēģiem, tam, ko viņi piedzīvo vecāku sapulcēs un individuālās sarunās ar viņiem. Sauksim lietas īstajos vārdos - tā ir vardarbība.

Uzvediba.lv viens no klusajiem uzdevumiem ir atjaunot pedagoga amata prestižu, stiprinot pedagogus un sniedzot praktiskus padomus un palīdzību sarežģītās situācijās. Jo nelaimīgiem pedagogiem būs nelaimīga klase. Un izaugs nelaimīgi bērni, kuriem pēc gadiem arī augs nelaimīgi bērni. Tāpēc ir jārunā par šo tēmu, un liksim kopā idejas, pieejas, risinājumus.

Šajā vebinārā izskatīsim šādas tēmas

  • Kā vardarbība klasē sākas, noslēdzas un sākas no jauna?
  • Kā veidojas tāda klases kultūra, kur bail ieiet pat pedagogam?
  • Kāpēc vienam pedagogam izdodas sastrādāties ar klasi, bet citiem ne? Ko tas signalizē?
  • Kāpēc un kādos gadījumos nepalīdz individuālas sarunas ar bērnu?
  • Vardarbīgs audzēknis? Vardarbīga, dominējoša grupa? Toksiska visa klase? Kas ir kopīgs, kas atšķirīgs palīdzības stratēģijās?
  • Praktiskas stratēģijas visai klasei, grupām un individuāliem jauniešiem.
  • Kas notiek vardarbīgu bērnu galvās, jeb kāpēc parasti nepalīdz vecāku iesaistīšana un reizēm tas pat situāciju pasliktina?
  • Sarežģīti vecāki...

LASĪTAVA

Kā pasargāt sevi un citus no toksiskas rīcības kolektīvā

Par to, kā kolektīvā sākas emocionālā vardarbība, kā tā maina mūs un cilvēkus blakus, kā to atpazīt un ko darīt - uzvediba.lv vadītājas Līgas Bērziņas sarunā ar Uguns skola vadītāju Lauru Dennler.

Lasīt tālāk »

Kāpēc no vardarbības cieš tieši jaunie darbinieki?

Vai zinājāt pret 19% darbinieku vardarbība tiek īstenota jau pirmajās dienās? Tas gan ir ASV pētījums, bet nav ilūziju, ka Latvijā varētu būt pozitīvāk). No vardarbības var ciest ... 

Lasīt tālāk »

Kā tur īsti ir ar tiem līderiem

Šis pavasaris uzvediba.lv pagāja emocionālās vardarbības zīmē tieši starp pieaugušajiem, un mēs no Swedbank  saņēmām dāvanā grāmatu Sapiensi par mūsu dalību Uzņēmēju pieredzes dienās, kur veidojām darbnīcu tieši par ...

Lasīt tālāk »

Kā tas izskatīsies, ja pateikšu nē?

Stāsts A. Vadības komanda lielā organizācijā, kura strādā attālināti,  saņem e-pastu ar aicinājumu tikties uz konfidenciālu klātienes sapulci. Pēc ilgām pārdomām viens komandas dalībnieks uzraksta pieklājīgu vēstuli ar lūgumu vai nu sapulci atlikt vai ...

Lasīt tālāk »

Kā paveikt sarežģītus un šķietami nepaveicamus darbus

Ir bērni (un arī pieaugušie), kuri novilcina darbu uzsākšanu, jo viss izskatās biedējošs un nepaveicams –Es nelasīšu to biezo grāmatu!”, „Tas nav sacerējums, bet vesels romāns!”

Lasīt tālāk »

Kā kabatzagļi izvēlas savus upurus

Tumšais laiks ir ideāli piemērots kabatzagļiem. Mēs varētu domāt, ka pasaule ir laba un bērnus taču neaplaupa, bet tā īsti nav taisnība.. 
Nekad nav bijis tik droši dzīvot kā tagad (par spīti tam, ko raksta medijos). Tas, ka jūs neesat...

Lasīt tālāk »

Vardarbība skolās

Lai gan pirmās skolas nedēļas parasti ir mierīgas, ir jārēķinās, ka varmākas savu upuri parasti noskata tieši gada sākumā, izvēloties tos, kuri izskatās viegli mērķi gan fiziski, gan emocionāli. 
Jūsu komentāros un vēstulēs daudz lasījām, ka skolas personāls atsakās iesaistīties konfliktu...

Lasīt tālāk »

Kā ikdienā atšķirt verbālu agresiju no pamatotas?

Kā atšķirt konfliktu no vardarbības?
Tieši spēja atšķirt šīs lietas ļauj saprast, kādās situācijās mēs kādam palīdzam izaugt un kādās – nodarām nozīmīgu kaitējumu.

Lasīt tālāk »

Emocionālās vardarbības signāli

Vairāki emocionālās vardarbības signāli, kam ir vērts pievērst uzmanību jau pirmajā skolas dienā. Mīļie vecāki, esiet vērīgi arī tad, ja tas neskar tieši jūsu bērnu, jo ikviens bērns var būt nākamais!!! 

Lasīt tālāk »

Vardarbība pret pedagogu

Vairākās skolās ir gadījies novērot tik cinisku bērnu attieksmi pret pedagogiem, ka acis izplešas un asinis sāk vārīties. Jā, ir būts arī klasēs, kur pedagogi joprojām ar lineālu sit pa pirkstiem nepareizo atbilžu sniedzējiem, bet par to ir runāts daudz.

Lasīt tālāk »

BEZMAKSAS RESURSI

ATSAUKSMES

“Brīvs stils, izsmeļošas atbildes, kuras pieejami saprotamas skolotājam, psihologam, vecākam. Paldies!”
“Esmu sajūsmā par Līgas stāstījumu, rūpīgi sagatavotajiem materiāliem! Esmu laimīga, ka ir šāda vebināru iespēja, jo citādāk nebūtu uz šādām lekcijām klātienē nokļuvusi. Paldies par pieredzi, dalīšanos personīgajā pieredzē un teoriju praksē!”
“Vērtīgi, ka vebinārs ir papildināts ar jau iepriekš iesūtītiem jautājumiem, kuri vebināra laikā tiek pārrunāti.”
“Šie manuprāt ir unikāli vebināri ar to, ka tiek doti risinājumi dažādām reālām situācijām, nevis apskatīta tikai teorija.”
0
 .