Pāriet uz galveno saturu
Risinājumi uzvedības maiņai
  • Darba videi
  • METODOLOĢIJA
  • Lasītava
  • Programma KiVa
  • Bezmaksas resursi
  • Instrumenti
    • Draudzīgai klasei
    • Kā izprast uzvedību?
  • E-veikals
  • Kontakti

Skolas noslēguma posmam

11. maijs, 2021 pl. 21:30, Nav komentāru



Atbalstām pedagogus, kuri domā ne tikai par bērnu un jauniešu sekmēm, bet arī labsajūtu. Patiesi priecājamies, redzot, ka palīgā tiek ņemti mūsu jaunie instrumenti Jūtas. Sajūtas. Emocijas un Motivācija.Vērtības. Vajadzības

Aktivitātes var būt arī ļoti vienkāršas – uz galda tiek izbērtas kartītes no Jūtas. Sajūtas. Emocijas kastes, un katrs tiek aicināts izvēlēties vienu atslēgas vārdu, kas visvairāk atbilst viņa noskaņai. Audzēkņi var izvēlēties gan pēc vārda, gan viņu noskaņai atbilstoša attēla, ko vizuālajiem domātājiem, iespējams, būs vieglāk piemeklēt.



Kad visi ir izvēlējušies, pedagogs aicina katru īsi pastāstīt, un šīs  sarunas ir būtiskas ne tikai, lai jaunietim būtu iespēja pastāstīt par sevi, ne tikai tāpēc, lai pedagogs saprastu, kas notiek jaunietī, bet arī lai klasesbiedri saprastu citu iekšējo pieredzi. Tas var palīdzēt radīt vienotības sajūtu un empātiju.

Interesanti, ka būs bērni, kuri nezinās, ko kurš atslēgas vārds nozīmē, un ir vērts veltīt tam laiku – jo labāk bērni spēs raksturot jūtas, sajūtas, emocijas, jo labāk viņi spēs tās izprast, formulēt, saprast to izcelsmi un attiecīgi pieņemt lēmumu, ko ar tām darīt.

Otrā domāšanas aktivitāte pirms nākamā mācību cēliena varētu būt ar komplektu Motivācija. Vērtības. Vajadzības, kad jaunieši tiek aicināti izvēlēties savas vērtības, padomāt un īsi pastāstīt par izvēlētajiem atslēgas vārdiem. Šādas aktivitātes viņiem ļaus arī atrast dziļāku motivāciju, kāpēc ir vērts saņemties, mācīties un plānot nākotni. Noteikti aprunājieties grupās vai arī kopā par katra veiktajām izvēlēm, jo dzirdēt citu klasesbiedru domas varētu būt ļoti palīdzoši, tas ļaus arī skaidrāk noformulēt savējās.

Ja redzat, ka klasei ir grūti ar abiem uzdevumiem, atkārtojiet aktivitātes vismaz reizi nedēļā, jo šīs ir lielās dzīves tēmas, kas turpina jauniešos dzīvot arī pēc tam, kad jautājumi ir izskanējuši un spēle nolikta malā. Iespējams, ar katru izspēles reizi atbildes kļūs aizvien skaidrākas un mērķtiecīgākas, jo jaunieši būs ne tikai tās pārdomājuši, bet izvērtējuši arī citu izvēles, ietekmējušies viens no otra pozitīvā veidā, kas iedos papildus enerģiju noslēguma posmam.

Nav komentāru

Komentēt







Jaunākie ieraksti

  • Kā trenēt bērnu (un savu) pacietību?
    19. jūn. 2025
  • Ja bērns aizmet dāvanas pa gaisu...
    17. dec. 2024
  • Kā padarīt personāla atlasi autismam draudzīgu?
    2. okt. 2024
  • Ja mans bērns dara pāri citiem bērniem
    2. sept. 2024
  • Kāpēc ir tik svarīgi veidot iekļaujošu darba vidi, tostarp cilvēkiem ar autismu
    21. aug. 2024
  • Kā sēdināt bērnus klasē?
    4. aug. 2024
  • Kāpēc ir situācijas, kurās bērns vienmēr ir dusmīgs, bēdīgs, aizvainots?
    13. jūl. 2024

Meklēt

Populārākie ieraksti

Bērns zog naudu no vecākiem 
9. februāris, 2020

Kā mācīt bērnam lasīt 
22. augusts, 2019

Kā trenēt bērnu (un savu) pacietību?
12. augusts, 2019

Apsaukāšanās un iesaukas? Tas nav tik vienkārši...
5. maijs, 2019

Kā stiprināt bērna pašapziņu?
10. februāris, 2019

Pirkumu grozs

Pirkumu grozs ir tukšs.

  • Draudzīgai klasei
Galerija
Biežākie jautājumi
Noteikumi

© OUT LOUD SIA 2024 Visas tiesības rezervētas