Pāriet uz galveno saturu
Risinājumi uzvedības maiņai
  • Darba videi
  • METODOLOĢIJA
  • Lasītava
  • Programma KiVa
  • Bezmaksas resursi
  • Instrumenti
    • Draudzīgai klasei
    • Kā izprast uzvedību?
  • E-veikals
  • Kontakti

Kāpēc nevajadzētu zagt naudu?

10. augusts, 2018 pl. 11:17, Nav komentāru
uzvediba.lv komanda, strādājot ar jauniešiem, kuri ir veikuši likumpārkāpumus, izmantoja Dusmu kontroles spēli kā instrumentu, lai kopīgi mācītos risināt problēmas. 

Kā aktuālākā problēma jauniešiem bija attiecības ar naudu. 
Uzdodot jautājumu "Kāpēc nevajadzētu zagt naudu?", atbildes skanēja:
  • tāpēc ka tik un tā pieķers;
  • agri vai vēlu kāds uzzinās, un tad būs sods;
  • būs nepatikšanas ģimenē un ar tiesībsargājošajām iestādēm utt.
Mēs kopīgi meklējām cēloņsakarības, veidojām plānus, modelējām situācijas un mēģinājām paskatīties uz šo situāciju no dažādām perspektīvām un meklēt risinājumus, kas nerada problēmas nevienai pusei, un kopumā lieliski pavadījām laiku, tomēr mani nepameta sajūta, ka neteiekam par bailēm no soda.

Pat pēc plašākām diskusijām neviens, patiešām neviens no jauniešiem neminēja to, ka otram cilvēkam šī nauda ir ļoti svarīga zālēm, pusdienām, kādam īpašam mērķim. 

Tomēr jauniešu sākotnējās atbildes nedeva mieru, un atgriežoties darbos, sākām meklēt teoriju šim domāšanas formātam.  Ja problēma ir sarežģīta, ir vērts uzdot jautājumus zinātnei, un šajā gadījumā lielisku atbildi sniedz Kolberga morāles attīstības dimensijas

https://projekcijas.wordpress.com/tag/kolbergs/

Izrādās, Lorencs Kolbergs ir pētījis morāles attīstības stadijas, un viņš ir definējis vairākus morāles attīstības posmus, kurā kā zemākais ir orientēšanās uz sodu un paklausību. Šajā pakāpē vēl nepastāv respekts pret pastāvošo morāles kārtību un tieksme izvairīties no soda ir saprotama kā izvairīšanās no fiziskām konsekvencēm. Lūk, te īss apraksts latviešu valodā: 
Kolberga morālās spriešanas līmeņu tēma ir intersanta, un noteikti mēs turpināsim ieskatīties tajā dziļāk, lai izzinātu, kā palīdzēt bērniem, jauniešiem un pieaugušajiem mainīt orientierus un kopumā veidot drošāku vidi gan izglītības iestādēs, gan ārpus tām. 
Ja jums ir kādas atziņas, novērojumi, pieredze vai resursi par šo tēmu, priecāsimies par jūsu pārdomām un redzējumu.


Nav komentāru

Komentēt







Jaunākie ieraksti

  • Ja bērns aizmet dāvanas pa gaisu...
    17. dec. 2024
  • Kā padarīt personāla atlasi autismam draudzīgu?
    2. okt. 2024
  • Ja mans bērns dara pāri citiem bērniem
    2. sep. 2024
  • Kāpēc ir tik svarīgi veidot iekļaujošu darba vidi, tostarp cilvēkiem ar autismu
    21. aug. 2024
  • Kā sēdināt bērnus klasē?
    4. aug. 2024
  • Kāpēc ir situācijas, kurās bērns vienmēr ir dusmīgs, bēdīgs, aizvainots?
    13. jūl. 2024
  • Kā strādāt ar impulsivitāti?
    10. jūl. 2024

Meklēt

Populārākie ieraksti

Bērns zog naudu no vecākiem 
9. februāris, 2020

Kā mācīt bērnam lasīt 
22. augusts, 2019

Kā trenēt bērnu (un savu) pacietību?
12. augusts, 2019

Apsaukāšanās un iesaukas? Tas nav tik vienkārši...
5. maijs, 2019

Kā stiprināt bērna pašapziņu?
10. februāris, 2019

Pirkumu grozs

Pirkumu grozs ir tukšs.

  • Draudzīgai klasei
Galerija
Biežākie jautājumi
Noteikumi

© OUT LOUD SIA 2024 Visas tiesības rezervētas