Pāriet uz galveno saturu
Risinājumi uzvedības maiņai
  • Darba videi
  • METODOLOĢIJA
  • Lasītava
  • Programma KiVa
  • Bezmaksas resursi
  • Instrumenti
    • Draudzīgai klasei
    • Kā izprast uzvedību?
  • E-veikals
  • Kontakti

Lomas klasē

23. oktobris, 2023 pl. 11:52, Nav komentāru


🥳 👩‍🏫   Esam atsākuši ikmēneša vebināru ciklus, kuri ir ļoti praktiski un uzvediba.lv būtiskākā daļa ir tieši jautājumu un atbilžu sesija. 

Vebinārā “Kā palīdzēt sadarboties bērniem, kuri nesadarbojas ” tika uzdots jautājums par negatīvajām lomām klasē - ko darīt, ja klasē ir kāds āksts, bandīts, provokotators, kurš netiek ārā no savas lomas un jūtas spiests rīkoties negatīvi kaut pašam tas vairs nepatīk? Nereti šādu lomu viņš ieņem vienaudžu spiediena dēļ.

Tādos gadījumos arī pārrunas ar vecākiem, pedagogiem, atbalsta personālu nepalīdzēs, jo vienaudži ir daudz tuvāk nekā pieaugušie.

Lai izkāptu ārā no negatīvajām lomām un negatīvas grupu dinamikas, ir jāsaprot, vai paši pieaugušie redz pozitīvās lomas klasē. Šeit ir daži piemēri ar lomām, kas verētu uzlabot grupas dinamiku:

👩‍💼 Iesaistītājs   🧑‍⚖️Dienasgrāmatas turētājs 👨‍💻Komunikācijas eksperts  
palīdz citiem justies iekļautiem un motivētiem. atbild par uzdevumu un notikumu atgādināšanu un plānošanu. palīdz risināt konfliktus un neskaidrības.  
     
👩‍🔧 Resursu vadītājs 🧑‍🏫 Projekta vadītājs   👩‍🎨 Iedvesmotājs  
zina, kur un kā atrast nepieciešamos mācību materiālus vai palīglīdzekļus. vada grupu darbos un nodrošina, ka visi uzdevumi tiek izpildīti laikā.   dod pozitīvu enerģiju un motivāciju  
     
👨‍🎓 Kultūras vēstnieks 👩‍💻 Tehnoloģiju eksperts   🦹‍♂️Bibliotēkas vēstnesis  
audzēkinis ar zināšanām par dažādām kultūrām un tradīcijām. palīdz izmantot datorus, planšetes un citas tehnoloģijas mācīšanās procesā. atbild par grāmatu un citu resursu aizņemšanu un atdošanu.  

Šīs lomas var palīdzēt bērniem justies vērtīgiem, piederīgiem un veicināt pozitīvu līdzdalību klasē.


Te ir dažu aktivitāšu pēmēri, kas palīdzētu bērniem noskaidrot, kādas pozitīvās lomas viņiem piemīt:

Aktivitātes ar kartītēm: Izveidojiet kāršu komplektu ar lomu aprakstiem. Katrs izvēlas kartīti, kas viņuprāt viņam vislabāk piestāv, un pēc tam pasaka, kāpēc izvēlējās tieši šo lomu.

Individuālās intervijas: Audzēkņi veic intervijas cits ar citu, jautājot par to, kādās situācijās viņi jūtas stipri un kurās lomās viņi jūtas vislabāk.

Stāstu veidošana: Audzēkņiem jāizveido stāsts par varoni, kas pārstāv viņa ideālo lomu. Pēc tam viņi var diskutēt par to, kā šis varonis risinātu dažādas situācijas skolā.

Lomu izmēģināšana: Audzēkņi tiek sadalīti mazās grupās un katrai grupai tiek piešķirta noteikta loma. Pēc tam grupas izspēlē situācijas, kur iesaistītas šīs lomas

Dienasgrāmatas rakstīšana: Audzēkņi regulāri pieraksta par to, kādas lomas viņi uzņemas skolā, kādus izaicinājumus sastop un kādi ir panākumi. Šī dienasgrāmata var būt publiska - to var rakstīt visa klase.

Pozitīvā atgriezeniskā saite: Audzēkņiem tiek lūgts rakstiski sniegt atgriezenisko saiti par saviem klasesbiedriem, norādot, kādas lomas viņi ir redzējuši.

Aptaujas: Tiek īstenotas aptaujas ar jautājumiem par uzvedību un lomām grupās. Rezultāti palīdzēs saprast, kādas lomas viņi paši uzņemas un kādas uzņemas citi. (rezultātu prezentācijā lūdzu miniet tikai pozitīvās lomas)

Diskusijas: tās veido ar mērķi noskaidrot lomas, kuras audzēkņi uzņemas dažādās aktivitātēs vai projektos. Lūdziet pārdomāt, kādas lomas viņi vēlētos uzņemties nākotnē.

Lai šīs aktivitātes būtu veiksmīgas, svarīgi, lai pedagogi un citi pieaugušie pievērstu uzmanību atbildēm, palīdzētu audzēkņiem saprast un novērtēt viņu unikālās spējas un talantus.

Ieteikumi, kas var palīdzēt:

Pozitīvu sarunu spēle visai ģimenei Pozitīvu komplimentu spēle kolektīvam Dusmu kontroles spēle
Sarunu aplis lieliem un maziem
Spēle: „Pasaki sev. Pasaki citiem”
Dusmu kontroles spēle
Kartītes "Pozitīvās lomas klasē" 🖨️

Spēle: „Pasaki sev. Pasaki citiem” Sarunu aplis lieliem un maziem Dusmu kontroles spēle


Nav komentāru

Komentēt







Jaunākie ieraksti

  • Ja bērns aizmet dāvanas pa gaisu...
    17. dec. 2024
  • Kā padarīt personāla atlasi autismam draudzīgu?
    2. okt. 2024
  • Ja mans bērns dara pāri citiem bērniem
    2. sep. 2024
  • Kāpēc ir tik svarīgi veidot iekļaujošu darba vidi, tostarp cilvēkiem ar autismu
    21. aug. 2024
  • Kā sēdināt bērnus klasē?
    4. aug. 2024
  • Kāpēc ir situācijas, kurās bērns vienmēr ir dusmīgs, bēdīgs, aizvainots?
    13. jūl. 2024
  • Kā strādāt ar impulsivitāti?
    10. jūl. 2024

Meklēt

Populārākie ieraksti

Bērns zog naudu no vecākiem 
9. februāris, 2020

Kā mācīt bērnam lasīt 
22. augusts, 2019

Kā trenēt bērnu (un savu) pacietību?
12. augusts, 2019

Apsaukāšanās un iesaukas? Tas nav tik vienkārši...
5. maijs, 2019

Kā stiprināt bērna pašapziņu?
10. februāris, 2019

Pirkumu grozs

Pirkumu grozs ir tukšs.

  • Draudzīgai klasei
Galerija
Biežākie jautājumi
Noteikumi

© OUT LOUD SIA 2024 Visas tiesības rezervētas