Pāriet uz galveno saturu
Risinājumi uzvedības maiņai
  • Darba videi
  • METODOLOĢIJA
  • Lasītava
  • Programma KiVa
  • Bezmaksas resursi
  • Instrumenti
    • Draudzīgai klasei
    • Kā izprast uzvedību?
  • E-veikals
  • Kontakti

Kā nestrīdēties par atzīmēm liecībā? Un kā sarunāties par nākotni?

6. jūnijs, 2023 pl. 10:42, Nav komentāru


Mācību gada beigas ir izaicinājums daudzām ģimenēm – sekmju izraksti, lielie lēmumi, neziņa, kur atstāt bērnu vasarā, un pārmaiņas kā tādas, vienam mazākas, citam lielas, lielas. Kā stāties pretī skolas beigu stresam?


► Lielās sarunas par atzīmēm, mērķiem un izvēlēm veiciet tad, kad visi sarunas biedri ir izgulējušies, paēduši un noskaņoti mierīgi. Steigā izteiktais mēdz sāpināt un ievainot. Bieži vien tieši fiziskā pašsajūta neļauj saglabāt skaidru spriestspēju, mēs pasakām ko tādu, ko nemaz nevēlējāmies teikt. Atrodiet mierīgu brīdi, lai parunātu par to, kāpēc nav sanācis tik labi, kā gribējies. Apsēdieties vakarā pie tējas krūzes un pārrunājiet, kā bērns jūtas par izvēlēm, kas priekšā šajā vasarā. Vide ietekmē to, kā veidojas saruna – veidojiet to pieņemošu un mierpilnu. Galvenais, bez steigas. Lieli jautājumi pieprasa lielu vērību.


► Vispirms jautājiet, un tikai tad izsakiet savu viedokli. Jā, vecāki izjūt sava bērna panākumus un kļūmes kā savējās, bet jāatceras, ka galvenais tomēr ir paša bērna pārdzīvojums.

Daži jautājumi, kurus uzdot bērnam:

  • “Kas tev labi izdevās šajā mācību gadā?”
  • “Ko tu gibētu darīt citādi nākamgad? Kā to varētu paveikt?”
  • “Ko tu gribētu mainīt attiecībās ar skolas biedriem?”
  • “Par ko tu izjūti pateicību?”


► Dotiet laiku sev un bērnam – lai gan viss mācību gads šķiet koncentrēts vienā lapiņā ar cipariem un skaitļiem, tomēr katram no tiem ir stāsts. Dodiet laiku bērnam izvērtēt un pieņemt, kā šogad gājis. Daudziem bērniem šobrīd šķiet, ka saņemtās atzīmes ir neatgriezenisks spriedums viņu nākotnei – mums jāpalīdz bērniem ieraudzīt, ka dzīve nav atkarīga no dažiem cipariņiem, kas tikai daļēji atspoguļo bērnu prasmes un spējas. Jā, cieņa pret rezultātu palīdz iekļauties izglītības sistēmā, tā tiek kultivēta arī darba vidē, tomēr tas nav vienīgais, kas nosaka panākumus. Un tas, protams, ir arī jautājums par to, kā mēs raugāmies uz panākumiem – vai mēs tajos iekļaujam arī labbūtību, veselību, stipras attiecības, spēju sniegt atbalstu un pieņemt palīdzību? Vai arī gluži otrādi – par visām varītēm uzvarēt un būt pirmajā vietā.


► Sarunājoties par nākotnes lēmumiem, lieti noderēs mūsu veidotais sarunu aplis “Nosauc savu sapni” – tas palīdz savus lēmumus aplūkot racionālāk, mazina sajūtu, ka viss jāizdara tagad un tūlīt. Spēle īpaši noder 9. un 12. klašu absolveniem, kuri piedzīvo neziņu un trauksmi par nākotni. Spēli meklējiet šeit.


Vasara ir gara, un mums visiem būs daudz iespēju pārrunāt mācību gada priekus un kļūmes, tāpēc nesteigsimies.



Spēle: "Jūtas. Sajūtas. Emocijas"


Spēle: "Motivācija. Vērtības. Vajadzības"

Spēle: "Nosauc savu sapni"


Nav komentāru

Komentēt







Jaunākie ieraksti

  • Ja bērns aizmet dāvanas pa gaisu...
    17. dec. 2024
  • Kā padarīt personāla atlasi autismam draudzīgu?
    2. okt. 2024
  • Ja mans bērns dara pāri citiem bērniem
    2. sep. 2024
  • Kāpēc ir tik svarīgi veidot iekļaujošu darba vidi, tostarp cilvēkiem ar autismu
    21. aug. 2024
  • Kā sēdināt bērnus klasē?
    4. aug. 2024
  • Kāpēc ir situācijas, kurās bērns vienmēr ir dusmīgs, bēdīgs, aizvainots?
    13. jūl. 2024
  • Kā strādāt ar impulsivitāti?
    10. jūl. 2024

Meklēt

Populārākie ieraksti

Bērns zog naudu no vecākiem 
9. februāris, 2020

Kā mācīt bērnam lasīt 
22. augusts, 2019

Kā trenēt bērnu (un savu) pacietību?
12. augusts, 2019

Apsaukāšanās un iesaukas? Tas nav tik vienkārši...
5. maijs, 2019

Kā stiprināt bērna pašapziņu?
10. februāris, 2019

Pirkumu grozs

Pirkumu grozs ir tukšs.

  • Draudzīgai klasei
Galerija
Biežākie jautājumi
Noteikumi

© OUT LOUD SIA 2024 Visas tiesības rezervētas