METODOLOĢIJA            SPĒLE DARBĪBĀ            IEGĀDĀTIES
Sarunu aplis lieliem un maziem

Saskarsmes spēle pozitīvai komunikācijai

Spēle palīdzēs veidot draudzīgāku vidi un stiprinās attiecības ģimenē, draugu vidū, bērnudārzos un skolās, arī starp bērniem un pieaugušajiem, ļaujot citam citu labāk izprast, ieskatoties tēmās un sapņos, ko ikdienas steigā neizdodas pārrunāt. Spēli var spēlēt arī attālināti, ja visamz vienam dalībniekam ir Sarunu aplis.

Spēle lielākās grupās

Spēle piemērota arī lielākām grupām – var izmantot vārdu kartītes, vai arī spēles vadītājs met kauliņu, un dalībnieki pēc kārtas atbild uz jautājumiem.  Ikviens var pievienoties vai pamest spēli jebkurā brīdī.

Spēles saturs
  • Spēles kaste
  • Abpusējs salokāms spēles laukums
  • Metamais kauliņš 1 gab.
  • Krāsaini ejamie kauliņi 5 gab.
Spēles laukuma specifikācija:

  • Ērti salokāms 4 daļās
  • Dezinficējams

METODOLOĢIJA

Spēles sākums

Spēli var spēlēt divos veidos -  kā galīgo spēli un kā bezgalīgo spēli.

  • Galīgais spēles formāts nozīmē, ka visi spēli sāk vienā laikā, un attiecīgi viens spēli noslēdz ātrāk nekā citi.  Tie, kuri spēli pabeidz ātrāk, var sākt to no jauna, kamēr sagaida pārējos spēlētājus vai arī piedalīties sarunās tāpat.
  • Bezgalīgās spēles variantā ikviens spēles dalībnieks var pievienoties spēlei jebkurā brīdī un jebkurā brīdī pēc izvēles spēli pamest. Šai spēlei nav uzvarētāju un zaudētāju.  Šis spēles formāts ir ieteicams pasākumos ar daudz bērniem un dažādām aktivitātēm jo katrs var izvēlēties, cik laika veltīt spēlei. 

Spēles gaita

Dalībnieki noliek spēles kauliņus uz lauciņa “Sākums”. Spēli uzsāk jaunākais dalībnieks, metot kauliņu. Parasti spēlētāji vienojas, ka 1 un 6 gadījumā kauliņš netiek mests otrreiz. Nonākot uz konkrētā lauciņa, spēlētājs izlasa uzdoto jautājumu un atbild par to. Ja veidojas saruna, nesteidziniet nākamo spēlētāju veikt gājienu, jo spēles mērķis ir veicināt savstarpējo iepazīšanos. Ja kādam ir grūti atbildēt uz jautājumiem, spēles dalībnieki ir aicināti dalīties savā pieredzē par konkrēto jautājumu. Tas iedos laiku kautrīgākiem dalībniekiem un dalībniekiem ar sociālu trauksmi pārdomāt jautājumus. 

Ja spēlētājs nonāk uz lauciņiem „Brīvais jautājums”, viņam ir iespēja uzdot savu jautājumu vai nu kādam brīvi izvēlētam spēles dalībniekam vai arī visiem spēles dalībniekiem. Ja spēles dalībnieks samulst un nevar izdomāt savu jautājumu, dalībnieki var izjautāt pašu gājiena veicēju.

Iesakām jau sākumā atrunāt noslēguma procedūru. Ja kādam spēles dalībniekam ir trauksme zaudēt, iesakām spēlēt ar vienu kauliņu, ar kura palīdzībiu katrs spēlētājs veic gājienu. Trauksme zaudēt ietekmē gan spēles dinamiku (mēģinājumi krāpties un mānīties), gan citu  dalībnieku noskaņojumu.

Spēles vadītājs

Spēlei nav nepieciešams īpašs vadītājs, un daudzviet šo spēli izmanto gan skolās starpbrīžos, gan uzgaidāmajās telpās, kur pulcējas bērni ar vecākiem, jo bērni vieni paši vai kopā ar pieaugušajiem ļoti labprāt paši šo spēli spontāni uzsāk un pavada pie tās patiešām daudz laika. ☺

Spēles vadītājs ir nepieciešams, ja spēli spēlē ļoti kautrīgi bērni, kuriem ir grūti uzsākt sarunu ar citiem. Spēles vadītājs var būt gan pieaugušais, gan bērns.

Spēles noslēgums

Spēle var noslēgties, kad pirmais spēlētājs sasniedzis lauciņu “Sāksim vēlreiz?”. Dalībnieki var vienoties arī par citu noslēgumu, piemēram, pirmie spēlētāji turpina spēli, līdz uz noslēguma lauciņa nonāk pēdējais dalībnieks. 

Lai veicas!


SPĒLE DARBĪBĀ

0