Sarunu aplis ir saskarsmes spēle, kas palīdzēs veidot draudzīgāku vidi un stiprinās attiecības ģimenē, draugu vidū, bērnudārzos un skolās, arī starp bērniem un pieaugušajiem, ļaujot citam citu labāk izprast, ieskatoties tēmās un sapņos, ko ikdienas steigā neizdodas pārrunāt.
Spēles saturs
Tehniskā informācija
Saskarsmes spēle pozitīvai komunikācijai
Spēle palīdzēs veidot draudzīgāku vidi un stiprinās attiecības ģimenē, draugu vidū, bērnudārzos un skolās, arī starp bērniem un pieaugušajiem, ļaujot citam citu labāk izprast, ieskatoties tēmās un sapņos, ko ikdienas steigā neizdodas pārrunāt.
Spēle lielākās grupās
Spēle piemērota arī lielākām grupām – spēles vadītājs met kauliņu, un dalībnieki pēc kārtas atbild uz jautājumiem. Ikviens var pievienoties vai pamest spēli jebkurā brīdī.
Spēli var spēlēt divos veidos - kā galīgo spēli un kā bezgalīgo spēli.
Spēli uzsāk jaunākais dalībnieks, metot kauliņu no lauciņa “Sākums”. Parasti spēlētāji vienojas, ka 1 un 6 gadījumā kauliņš netiek mests otrreiz. Nonākot uz konkrētā lauciņa, spēlētājs izlasa uzdoto jautājumu un atbild par to. Ja veidojas saruna, nesteidziniet nākamo spēlētāju veikt gājienu, jo spēles mērķis ir veicināt savstarpējo iepazīšanos. Ja kādam ir grūti atbildēt uz jautājumiem, spēles dalībnieki ir aicināti dalīties savā pieredzē par konkrēto jautājumu. Tas iedos laiku kautrīgākiem dalībniekiem un dalībniekiem ar sociālu trauksmi pārdomāt jautājumus.
Ja spēlētājs nonāk uz lauciņiem „Brīvais jautājums”, viņam ir iespēja uzdot savu jautājumu vai nu kādam brīvi izvēlētam spēles dalībniekam vai arī visiem spēles dalībniekiem. Ja spēles dalībnieks samulst un nevar izdomāt savu jautājumu, dalībnieki var izjautāt pašu gājiena veicēju.
Iesakām jau sākumā atrunāt noslēguma procedūru. Ja kādam spēles dalībniekam ir trauksme zaudēt, iesakām visiem spēlētājiem virzīties uz priekšu kopā –dalībnieks met kauliņu un atbild uz jautājumu attiecīgajā lauciņā, tad uz šo lauciņu pārvietojas pārējie dalībnieki un savu gājienu veic nākamais spēlētājs. Trauksme zaudēt ietekmē gan spēles dinamiku (mēģinājumi krāpties un mānīties), gan citu dalībnieku noskaņojumu.
Spēlei nav nepieciešams īpašs vadītājs, un daudzviet šo spēli izmanto gan skolās starpbrīžos, gan uzgaidāmajās telpās, kur pulcējas bērni ar vecākiem, jo bērni vieni paši vai kopā ar pieaugušajiem ļoti labprāt paši šo spēli spontāni uzsāk un pavada pie tās patiešām daudz laika. ☺
Spēles vadītājs ir nepieciešams, ja spēli spēlē ļoti kautrīgi bērni, kuriem ir grūti uzsākt sarunu ar citiem. Spēles vadītājs var būt gan pieaugušais, gan bērns.
Spēle var noslēgties, kad pirmais spēlētājs sasniedzis lauciņu “Sāksim vēlreiz?”. Dalībnieki var vienoties arī par citu noslēgumu, piemēram, pirmie spēlētāji turpina spēli, līdz uz noslēguma lauciņa nonāk pēdējais dalībnieks.