Māksla kā mācīšanas instruments

Uzvediba.lv konkurss pedagogiem

Konkurss veidots sadarbībā ar projektu "Thinking Hands".
Projekta vispārējais mērķis ir izveidot skolas vidi, kas piemērota iekļaujošas izglītības veicināšanai caur mākslu bērniem, kas pakļauti atstumtības riskam, ar speciālām izglītības vajadzībām un/vai invaliditāti.

🔎 Vairāk par projektu: https://www.autisms.lv/projekti/thinking-hands/

Pēdējie divi gadi gan skolēniem, gan pedagogiem bijuši stresa un trauksmes pilni. Mums visiem nepieciešams kāds brīdis atelpai, kāds cerības stars, lai varētu turpināt savu darbu.

Krīzes situācijās nereti nonākam pie radošiem risinājumiem. Kā padarīt mācību procesu saistošāku, dažādāku? Kā palīdzēt sev un skolēniem neizdegt ikdienas rutīnā?

Uzvediba.lv komanda vasarā piedalījās starptautiskā projektā, kura ietvaros pedagogi dalījās pieredzē par mākslas paņēmienu izmantošanu citu skolas mācību priekšmetu mācīšanā – mēs vērojām, kā bērni mācījās mērīt attālumu, uz zemes uzvelkot garas līnijas, kā skolēni apguva planētu novietojumu, tās veidojot no plastilīna.

Mēs zinām, ka pedagogi ir radoši un izdomas bagāti – ja vien rodas iespēja savas idejas realizēt. Tāpēc vēlamies aicināt Jūs dalīties pieredzē ar to, kā Jūs izmantojat mākslas paņēmienus un materiālus, lai mācītu citos priekšmetos nepieciešamās prasmes!

Konkurss!

Vēlamies dot iespēju laimēt jebkuru no uzvediba.lv galda spēlēm ikvienam dalībniekam, kurš izpildīs konkursa prasībasizplānos, vadīs un aprakstīs mācību stundu, kurā māksla izmantota kā instruments, lai mācītu citas ar mākslu nesaistītas prasmes.

Kā jūs izmantojat mākslu, lai mācītu dažādas prasmes?

Šoreiz mēs vēlamies uzzināt nevis par mākslas prasmju attīstīšanu (zīmēt, gleznot, mācīt kompozīciju u.c.), bet gan kā jūs izmantojat mākslu, lai mācītu lasīt, skaitīt, iepazīt dabu, uzzināt par kosmosa uzbūvi un citām ar mākslu nesaistītām tēmām. 

Piemēri

  • No plastilīna veidot alfabētu,
  • gleznot mūziku,
  • fotografēt skolas pagalmā sastopamos augus un pēcāk atrast to nosaukumus,
  • izveidot Saules sistēmas modeli,
  • vizuāli attēlot uzvedības noteikumus.
  • Kāda ir jūsu pieredze? Kādas ir jūsu idejas?

Uzdevums

1. Izplānot un vadīt vienu akadēmisko stundu, kurā izmantota kāda mākslas tehnika vai līdzekļi, lai mācītu ar mākslu nesaistītas akadēmiskas prasmes
2. Atbildēt uz jautājumiem par mācību stundu (nākamjā slaidā)
3. Līdz 13.03.2023. atsūtīt atbildes uz jautājumiem uz [email protected]

Jautājumi

1. Pedagoga vārds, uzvārds
2. Mācību iestāde, klase
3. Nodarbības mērķis
4. Prasmes, kuras tika attīstītas nodarbībā
5. Nepieciešamie materiāli
6. Nodarbības apraksts (līdz 500 vārdiem)
7. Rezultāts
8. 2-5 foto no nodarbības (nav obligāti jāiekļauj bērni)



Lai izdodas!