Spēja pateikt Nē un arī respektēt citu Nē ir būtiska dzīves prasme, jo tā tiešā veidā ietekmē mūsu dzīves kvalitāti. Tas ir stāsts par spēju sargāt savas robežas un respektēt citu robežas ne tikai bērnībā, bet visas dzīves garumā.
Jautājums par Nē ir būtisks ne tikai bērniem, bet arī pieaugušajiem. Turklāt pieaugušajiem, kurš nemāk pateikt Nē, būs grūti iemācīt to bērnam.
Vebinārā apskatīsim šādas tēmas:
Sodīšana ir bīstama zona – jo vairāk spēka mēs pielietojam, jo vairāk spēka vajadzēs nākotnē. Vienā brīdī pieaugušajiem varētu rasties mānīga ilūzija, ka nekas cits kā kliegšana un citas skarbākas metodes nestrādā, līdz viņi paši jūtas bezspēcīgi un zaudējuši kontroli pat pār sevi.
Robežas ir vajadzīgas bērna veselīgai attīstībai, un vislielākie izaicinājumi rodas vidēs, kur pieaugušajiem ir grūtības robežas komunicēt bērnam saprotamā veidā. Pārāk maz un pārāk daudz robežu var izraisīt bērnā lielu trauksmi un nozīmīgas uzvedības problēmas.
Vebinārā apskatīsim šādas tēmas:
Agresīvas uzvedības izpausmes var būt ļoti dažādas – tā var būt gan fiziska agresija, gan verbāla agresija, gan arī pasīvā agresija. Pie agresijas nevar pierast un arī nevajag pierast. Katra nākamā reize ir kā šoks, pārsteigums, un atstāj pieaugušos jautājumos – ko varēja darīt savādāk? Kā to novērst, nepieļaut, kā palīdzēt?
Lai gan pirmajā acu uzmetienā šķiet, ka agresīva uzvedība – tas ir par bērnu, tomēr neapzināmies, kā un cik daudz mēs kā pedagogi un vecāki bērna agresiju mazinām vai veicinām. It īpaši tas ir būtiski vidēs, kur bērns uzvedas atšķirīgi, piemēram, viņš ir agresīvs tikai izglītības iestādē, bet mājās viss ir kārtībā. Vai otrādāk. Lai gan nereti agresīva uzvedība ir tieši speciālistu jautājums, un ir vērts bērnu parādīt speciālistam, tomēr ir soļi, kā mēs varam palīdzēt vismaz mazināt uzvedības problēmu epizošu skaitu vai to spēku.
Vebinārā aplūkosim šādas tēmas:
Ir sācies noslēdzošais mācību posms, bet daudziem bērniem un jauniešiem joprojām nav izdevies saņemties izlabot savas sekmes, pabeigt projektu darbus un īstenot citas apņemšanās. Reizēm pat izskatās, ka viņi dara visu iespējamo, lai nedarītu nepieciešamo.
Novilcināšana jeb prokrastinācija ir moderns vārds, kas raksturo atlikšanu, nespēju saplānot laiku. Atklāti sakot, daudzi pieaugušie nav iemācījušies plānot laiku, un, iespējams, šis vebinārs palīdzēs arī viņiem saprast gan sevi, gan savus bērnus.
Vebinārā "Novilcināšana un laika plānošana" izskatīsim šādas tēmas:
Daudzi bērni, jaunieši (un arī pieaugušie) vilcinās uzstāties, sarunāties, jautāt, baidoties, ka tas viņiem liks izskatīties muļķīgi. Viņi uztraucas, ko par viņiem padomās. iespējams, viņi nemaz nedomā, bet vienkārši jebkura sociāla situācija viņus padara trauksmainus. pat telefona zvans. Tā rezultātā viņiem visa dzīve var sākt izskatīties pēc apdraudējuma, un viņi var sākt izvairīties no tik daudzām situācijām, cik iespējams.
Vebinārā "Sociālā trauksme" runāsim par tādām tēmām kā:
Impulsīviem bērniem ir sarežģīta dzīve, jo, neskatoties uz intelektu, viņiem ir grūti koncentrēties mācībām, veidot veselīgas attiecības, viņi nogurst pat paši no sevis. Impulsivitāte var apdraudēt ne tikai priekšmetus, bet arī bērna un apkārtējo veselību.
Vebinārā "Impulsu kontrole" izskatīsim šādas tēmas:
Konfliktu risināšanas prasme ir sarežģīta. Tas ir arī iemesls, kāpēc vecāku – “Dzīvojiet draudzīgi!” un pedagogu “Beidziet kašķēties un viens otru kaitināt!” nestrādā. Draudzība un naids parādās aktivitātēs. Tā ir labā ziņa, jo mēs paši varam plānot aktivitātes, kas var palīdzēt uzlabot attiecības.
Šoreiz vebinārā sniegsim dažādas aktivitāšu idejas, kā mazināt konfliktu apjomu starp vienaudžiem, kā veicināt bērnu un jauniešu sadraudzēšanos. Jūs noteikti jau esat pamanījuši likumsakarības – jo vairāk bērni un jaunieši konfliktē, jo biežāki un intensīvāki šie konflikti ir. Un pretēji – jo ilgāk ir miers, jo draudzīgāki un pieņemošāki viņi ir viens pret otru. Tāpēc mums jāpanāk, lai bērni konstruktīvi sadarbojas iespējami ilgi.
Uzvediba.lv vebināros aizvien vairāk ir dzirdams satraukums, ko darīt, ka bērni visu dienu ir ekrānos. Jo mazāk kustību, jo mazāk ir vēlēšanās kustēties, jo vairāk krītas sekmes, viņi ir noguruši un frustrēti. Lai gan izskatās, ka viņi cenšas mācīties, bet tik un tā koncentrēšanās spējas un arī sekmes krītas.
Šis vebinārs būs interesants gan pedagogiem un vecākiem, gan tiem, kuri strādā ar bērnu individuāli, gan arī tiem, kuri darbojas grupās.
Sensorā pārslodze ir viens no nozīmīgākajiem uzvedības problēmu iemesliem. Bērni, kuri stresā zaudē sava ķermeņa sajūtu, var sevi savainot, apzīmēt, sev kost, skrāpēt, izprovocēt kautiņus utt. Bērni, kuriem ir paaugstināts taustes jutīgums, var izvairīties no noteiktām aktivitātēm, pat tādām kā rakstīšana, darbs ar plastilīnu, kas var aizkavēt viņu attīstību un ietekmēt sekmes. Ja jums ir bērni, kurus ir grūti nomierināt nogurumā, kurus nedrīkst apskaut, kad viņi ir sakreņķējušies, tad šajā vebinārā noteikti atradīsiet kādas idejas un arī izskaidrojumus bērna uzvedībai.
Mums jau ir bijis sensorās uzvedības vebinārs, kas daudziem vecākiem ir palīdzējis izprast sava bērna uzvedību, bet šajā vebinārā saudzīgi spersim soli tālāk – apskatīsim idejas, kā ar spēļu, rotaļu un citu aktivitāšu palīdzību mēs varētu kaut nedaudz mazināt negatīvo spriedzi.
Arī pieaugušie nereti saprot, ka konfliktos ir reaģējuši pārāk strauji, bet jauniešiem un bērniem konflikti sagādā vēl lielāku izaicinājumu. Tomēr šīs prasmes ir nozīmīgas gan kvalitatīvai draudzībai, gan arī veiksmīgai karjerai un attiecībām. Konfliktos lielu lomu spēlē tas, vai mēs saprotam sevi, saprotam savas emocijas, kas šajā brīdī rodas, un spējam paskatīties uz situāciju no dažādām perspektīvām.
Vebinārā izskatīsim šādas tēmas:
Mērķtiecība, spēja sevi pašdisciplinēt veido mūsu raksturu, bet raksturs veido mūsu likteni. Šī noslēdzošā tēma ir tieši mirklī, kad izliek atzīmes par pirmo pusgadu, un kopīgi izskatīsim dažādas formulas, kā kopīgi ar bērnu un jaunieti izrunāt, kas izdevās, kas neizdevās un kāpēc. Kā veidot sarunas, kā kopīgi nospraust nākamos mērķus un kā sekot, lai tie arī īstenotos ilgāk par janvāra pirmajām divām nedēļām :)
Vebinārā izskatīsim šādas tēmas:
Lai kolektīvā veidotos augsne vardarbībai, ir nepieciešami vismaz divi – kāds, kurš pārkāpj robežas un kāds, kuram nav prasmju vai interešu robežas uzstādīt. Šo prasmi mēs kopjam visu dzīvi, un tā noderēs visu dzīvi.
Robežu vebinārā izskatīsim šādas tēmas:
Paškontrole nepieciešama, lai apkopotu enerģiju un motivāciju virzīties uz mērķi, kā arī impulsu kontrolei. Ne visiem (arī pieaugušajiem) tas izdodas īpaši viegli. Paškontrole ir sarežģīta tēma, jo bērnam ir jāmācās kontrolēt daudzi aspekti, piemēram, savi impulsi, uzmanība, griba, emocijas (gan negatīvās, gan pozitīvās), uzvedība utt.
Paškontroles vebinārā izskatīsim šādas tēmas:
Ikviens vecāks un skolotājs ir brīnījies, kāpēc kāds paspēj tik daudz, bet kāds nespēj tikt galā ar pašu minimumu; kāpēc viens spēlējas un tad meklē laiku mācībām, kamēr otrs nespēj spēlēties līdz nav paveikti pienākumi; kāpēc bērns novilcina visu un tad pats ir paralizēts no darāmo darbu apjoma un galu galā neizdara neko.
Vebinārā “Laika plānošanas formulas” aplūkosim šādas tēmas:
Kā mācīt bērnam ne tikai pulksteni, bet arī laika izjūtu?
To ka bērnam ir noritējusi adaptācija, var pamanīt oktobra beigās. Turklāt adaptācijas grūtības var izpausties ne tikai kā eksplozīva uzvedība, bet arī kā noslēgšanās sevī, līdz ar to pieaugušajiem ir jābūt ļoti vērīgiem. Visgrūtāk jaunās vidēs adaptējas bērni (un arī pieaugušie), kuriem ir neelastīgi domāšanas un uzvedības modeļi, un visgrūtāk ir pieaugušajiem, kuriem tas ir savlaicīgi jāpamana un jāatrod sadarbības formulas, līdz nav sākusies fiziska agresija
Tehnoloģijas bērniem un jauniešiem sniedz bezgalīgas iespējas izglītoties, attīstīt dažādas prasmes, bet tās ir arī bīstamas, jo nenobriedušu prātu ir viegli ietekmēt gan domāšanas, gan uzvedības līmenī. Jāmācās ir arī pieaugušajiem, turklāt ātri, jo no tā var būt atkarīga ne tikai bērna mentālā veselība, bet tas var ietekmēt arī drošību.
Vai zinājāt, ka izmainīts sensorais jutīgums ir viens no galvenajiem uzvedības problēmu iemesliem? Un daudzas problēmas var atrisināt, nevis mēģinot mainīt bērnu, bet veicot pavisam nelielus pielāgojumus vidē. Pastāstīsim, kā saprast bērna uzvedības izaicinājumus un kā palīdzēt bērniem, kuriem ir grūti nosēdēt visu nodarbību pie galda. Kā palīdzēt bērniem, kuriem traucē pat nelielas skaņas vai taisni otrādāk – kā palīdzēt, ja bērns runā ļoti skaļi vai taisa lielus trokšņus. Kā palīdzēt bērniem, kuri ir ļoti rūpīgi un uzdevumus pilda daudz lēnāk par citiem un kā palīdzēt bērniem, kuri tik strauji, ka tos ir grūti strukturēt darbam utt. Būs daudz praktiski padomi dažādiem bērniem un dažādām situācijām.
Programma tiek īstenota sadarbībā ar mācību centru Atbalsts. Programmas numurs: RIMC-20-148.
Motivācijas jautājumi ar katru gadu paliek aizvien sarežģītāki, jo ir bērni, kuri neko negrib, ir bērni, kuri vēlas visu, ir bērni, kuri atsakās darīt jebko, ja viņš jūt kaut mazāko spiedienu. tas viss padara trauksmainus gan pieaugušos, gan pašus bērnus.
Programma tiek īstenota sadarbībā ar mācību centru Atbalsts. Programmas numurs: RIMC-20-138.
Skola – tas nav stāsts tikai par lasītprasmi, matemātiku utt. Tas ir arī stāsts par spēju nosēdēt skolā, spēju sekot līdzi pedagogam, spēju ignorēt kaitinošu uzvedību, spēju sadarboties, lūgt palīdzību, palīdzēt, spēju atpazīt vardarbību un neiesaistīties konfliktos utt. Kādas prasmes nepieciešamas, lai bērns skolā justos labi un kā tās trenēt mājās jau vasaras laikā?
Ir bērni (un arī pieaugušie), kuri tik ļoti pārdzīvo par kļūdām un zaudējumiem, ka tas izdedzina viņus. Viņus nesaprot ne draugi, ne vecāki, un viņi var savā trauksmē justies ļoti, ļoti vientuļi. Ir atkal cilvēki, kuri vispār nemācās un nespēj mācīties no savām kļūdām, un tāpēc atkal un atkal sastop vienus un tos pašus grābekļus. Līdzsvaru mēs mācāmies visu dzīvi, un bērni to mācās no mums.
Vebinārā izskatīsim šādas tēmas:
Bērnam pasliktinās sekmes? Viņam ir parādījušies draugi, kas negatīvi ietekmē viņa uzvedību un ikdienas ieradumus? Viņš visu laiku bija draudzīgs bērns, bet tagad ir sācis izturēties rupji pret vienaudžiem un pieaugušajiem? Bērns vakarā nevis mācās vai atpūšas, bet domā, ko par viņu teiks, ko atbildēt, kā izturēties?
Mēs esam bijuši daudzās skolās, un risinājuši daudzus stāstus, un zinām to bezspēcību, kas pārņem pedagogu, kad viņa virzienā lido grāmatas, pat krēsli, kad bērni atļaujas visu, bet pēc piezīmēm seko telefona zvans un viņam klausulē kliedz satrakoti vecāki. Kad nākamajā dienā bērns klases priekš skolotājam kliedz sejā "Ko tu maniem vecākiem sa***rsi?!?"
Mēs zinām, ka jaunie pedagogi neaiziet no skolām tāpēc, ka mazas algas, bet viņi nav gatavi tam, kas notiek klasēs, viņi nav gatavi tam, kas notiek starp kolēģiem, tam, ko viņi piedzīvo vecāku sapulcēs un individuālās sarunās ar viņiem. Sauksim lietas īstajos vārdos - tā ir vardarbība.
Uzvediba.lv viens no klusajiem uzdevumiem ir atjaunot pedagoga amata prestižu, stiprinot pedagogus un sniedzot praktiskus padomus un palīdzību sarežģītās situācijās. Jo nelaimīgiem pedagogiem būs nelaimīga klase. Un izaugs nelaimīgi bērni, kuriem pēc gadiem arī augs nelaimīgi bērni. Tāpēc ir jārunā par šo tēmu, un liksim kopā idejas, pieejas, risinājumus.
Šajā vebinārā izskatīsim šādas tēmas
Dzīvē nav iespējams iztikt bez konfliktiem, jo reizēm konflikts ir vienīgais veids, kā nospraust veselīgas robežas, aizstāvēt savas intereses, pasargāt sevi un citus. Cilvēki, kuri spēj veiksmīgi atrisināt konfliktus, daudz mazāk cieš no vardarbības un paši iesaistās vardarbībā.
Un konfliktēt mēs mācāmies jau no bērnības. Kā to mācīt maziem bērniem, lielākiem bērniem, kā mācīties pašiem?
Programma tiek īstenota sadarbībā ar mācību centru Atbalsts. Programmas numurs: RIMC-20-136.
Ar jauno kompetenču pieeju spēja sadarboties kļūs svarīgāka kā nekad. Un tas, kas vienam padodas intuitīvi citam ir jāmāca matemātiski - soli pa solim.
Nav, patiešām nav tādi bērni, kuri no rīta pamostas un domā, kā kādam sabojāt dienu. katrai uzvedībai ir sava funkcija un savs mērķis.
Ir bērni, kuriem ir uzvedības izaicinājumi mājās, un vecāki ir pārsteigti, cik labi bērns uzvedas izglītības iestādē. bet mēdz būt arī otrādāk - mājās viss ir kārtībā, bet no bērnudārza vai skolas nāk bezgalīgi garas sūdzības par uzvedību.
Plānotais saturs:
Ir bērni (un arī pieaugušie), kuri visu atliek uz pēdējo brīdi, kuri kavē, kuri uztraucas, kad nepaspēs jau tad, kad laiks vēl kā jūra. Ir bērni, kuri aizspēlējas, aizrunājas, aizdomājas, un tāpēc nokavē, pazaudē, aizmirst.
Ir bērni, kuri ir tik ļoti nepacietīgi un trauksmaini par nākotni, ka tas paralizē viņu spēju spert pat mazus soļus, un gluži otrādāk – ir bērni kuri vispār nevēlas skatīties nākotnē.
Kā mācīt bērnam laiku, laika izjūtu, organizēt sevi un savus darbiņus, patstāvību, īstermiņa un ilgtermiņa plānošanu? Būs daudz un dažādas aktivitāšu idejas un, protams, arī teorija par laiku 😊
Programma tiek īstenota sadarbībā ar mācību centru Atbalsts. Programmas numurs: RIMC-20-135
Pasaule ir trauksmaina vieta, un ir bērni, jaunieši un pieaugušiem, kam ir ļoti grūti tikt galā ar stresu. tas izpaužas ne tikai uzvedībā, bet tas ar atstāt nopietnu iespaidu uz dzīves kvalitāti - mācībām, attiecībām un pat veselību.
Programma tiek īstenota sadarbībā ar mācību centru Atbalsts. Programmas numurs: RIMC-20-160.
Tā ir šausmīga sajūta – saprast, ka bērns ir kļuvis par mobinga upuri pirmsskolā, skolā, jā, pat mājās, un pat īsa vardarbības epizode var atstāt uz bērnu postošu ietekmi, nemaz nerunājot par vardarbību, kas īstenota ilgākā laika posmā.
Protams, vardarbības gadījumā ir jāstrādā arī ar vidi, kas pieļauj mobingu (par to – citā vebinārā), bet šī semināra mērķis būs iedot idejas, kādi instrumenti varētu palīdzēt bērnam kamēr sakārtojas vide, kamēr bērns gaida profesionālu atbalstu. Vebinārā izskatīsim būtiskākos iemeslus, kāpēc bērni kļūst par vardarbības upuriem, kā runāt ar bērnu, kā mācīt prasmes.
Programma tiek īstenota sadarbībā ar mācību centru Atbalsts. Programmas numurs: RIMC-20-139.
Impulsīviem bērniem ir ļoti sarežģīta dzīve, jo, neskatoties uz viņu intelektu, viņiem ir grūti koncentrēties mācībām, veidot veselīgas attiecības, viņi nogurst pat paši no sevis. Agresivitātes lēkmes var apdraudēt ne tikai priekšmetus, bet arī viņu pašu un apkārtējo veselību.
Tieši par impulsu kontroles grūtībām mēs saņemam visvairāk jautājumus, tāpēc vebinārā apskatīsim.
Programma tiek īstenota sadarbībā ar mācību centru Atbalsts. Programmas numurs: RIMC-20-137.
Brāļu un māsu strīdēšanās tēma paceļas katrā uzvediba.lv seminārā, un ir pienācis laiks apkopot idejas, kas palīdzētu vecākiem veidot mierīgākas dienas, vakarus un brīvdienas.
Apskatīsim tēmas:
Programma tiek īstenota sadarbībā ar mācību centru Atbalsts. Programmas numurs: RIMC-20-134.
No tā, kāda ir mūsu reakcija uz problēmām, izaicinājumiem, negaidītiem šķēršļiem, pārmaiņām, ir atkarīga mūsu dzīves kvalitāte. Ikdienā bērni saskaras ar ļoti daudzām problēmām (reizēm gan pieaugušie kļūdaini mēģina viņus pārliecināt, ka tās nemaz nav problēmas).
Problēmu risināšanas prasmes noder visu dzīvi, un šīs prasmes varam mācīties ar bērniem kopā, pilnveidoties kopā un stiprināt viens otru kopā. Seminārā būs daudz praktisku ideju, jo nekas nenostiprina problēmu risināšanas prasmes kā pozitīva modelēšana. Būs daudz jautrības, viegluma un spēlēšanās.
Apskatīsim šādas tēmas:
Programma tiek īstenota sadarbībā ar mācību centru Atbalsts. Programmas numurs: RIMC-20-133
Par to, kas notiek organizācijā, vislabāk ir iespējams izprast tieši sapulcēs, tāpēc piesakām aizraujošu tēmu - kā dalībnieki apzināti un neapzināti dezorganizē sapulces, publiskus pasākumus un citus notikumus, kur ir auditorija.
Nosaukums provokatīvs, un atklāti runāsim par shēmām pret atsevišķiem cilvēkiem, grupām, pat veselām nodaļām, jo, nesaprotot kolektīva dinamiku, jūs nespēsiet kolektīvu vadīt.
Šis būs jums īpaši interesanti, ja jums mēdz notikt tā, ka esat labi gatavojies prezentācijai, bet viens komentārs pilnīgi izsit jūs no sliedēm, sākas sirdsklauves un pilnīga paralīze
Plānotās tēmas:
Lai gan runāsim par pieaugušo uzvedību, šis seminārs būs interesants arī pedagogiem, kuri strādā ar vecākajām klasēm, jo parasti destruktīvus uzvedības modeļus bērni sāk apgūt tieši skolas solā :)
Droši iesūtiet arī savus jautājumus.
Programma tiek īstenota sadarbībā ar mācību centru Atbalsts. Programmas numurs: RIMC-20-131.
Monstri zem gultas, mammas pazušana, rotaļlietas atdzīvojas un citas nedienas- mazo bērnu pasaule ir ļoti trauksmaina vieta. Īpaši grūti ir neelastīgiem bērniem - bērniem, kuri raud, kad viņus ved uz bērnudārzu un kad ņem ārā no bērnudārza, kad ir kādas pārmaiņas (kaut mazākās - piemēram, kāds iesēdies viņa krēsliņā), kad ir kādas pārmaiņas dienaskārtībā - cita audzinatāja utt.
Šis būs aizraujošs un praktisks seminārs, kur kopīgi atklāsim veidus, kā pirmsskolas vecuma bērniem:
"Es ar tevi nedraudzēšos!" ir viena no sāpīgākajām frāzēm, ko bērns var dzirdēt bērnudārzā, skolā, ballītē, jo sociālā izolācija - tā ir sociāla nāve. Saprotot to, mēs varam kaut nedaudz iztēloties tās sāpes, kuras pārcieš bērns, kurš tiek izolēts.
"Es ar tevi nedraudzēšos" parasti slēpj daudzus vardarbības mehānismus, jo šī frāze ir tikpat sarežģītā kā teikums no klasesbiedriem "Mēs pieņēmām lēmumu ar tevi draudzēties"
Seminārā apskatīsim tādus jautājumus kā
- kas īsti ir draudzība un kas nav? Kā pašiem vecākiem to atšķirt, kā mācīt bērniem saprast būtiskākās atšķirības
- Kā veidojas izstumšanas mehānismi kolektīvā?
- kā pieaugušie var palīdzēt bērnam un ko noteikti nedarīt?
- kāpēc ar vieniem draudzējas, bet citiem ne? Kā palīdzēt bērnam būt tam, kuru neizstumj?
- kolektīvs ir tik stiprs, cik tā vājākais posms. labas idejas pozitīvam klimatam.
Kopā ar spēli „MĀCĪTIES, DRAUDZĒTIES, SPĒLĒTIES" palīdzēs bērniem mazināt trauksmi, gatavojoties skolai.
Seminārā apskatīsim šādas tēmas:
Kopā ar spēli „Dusmu kontroles spēle" palīdzēs bērniem mazināt trauksmi, gatavojoties skolai.
Pedagogiem, skolu atbalsta personālam, vecākiem un citiem, kuri ikdienā saskaras un risina uzvedības problēmu jautājumus bērniem ar komunikācijas un uzvedības traucējumiem.
Pedagogiem, skolu psihologiem un citiem par to:
Kā ar spēli „MĀCĪTIES, DRAUDZĒTIES, SPĒLĒTIES" palīdzēt bērniem mazināt trauksmi.
Darbnīcās apskatīsim dažādas aktivitātes un metodes:
Par pārmaiņu vadību organizācijām ir sarakstītas neskaitāmas grāmatas, tiek organizēti semināri un konferences, ir pat profesijas.
Tomēr no pārmaiņām ļoti cieš ne tikai organizācijas, bet arī bērni. Bērniem ir jāpārdzīvo dažādas vides maiņas, noteikumu maiņas, viņi virzās no ģimenes uz bērnudārzu, no bērnudārza uz skolu, no viena skolotāja uz veselu pedagogu kolektīvu. Visas šīs pārmaiņas var bērnu vai nu stiprināt vai gluži otrādāk - padarīt nedrošu, trauksmainu un nepārliecinātu par sevi.
Tāpēc seminārā aplūkosim šādas tēmas:
Vasarā daudzi bērni paliks vieni mājās. Un daudzi no viņiem - vieni paši internetā. Internets var piedāvāt daudzas aizraujošas aktivitātes, bet tam ir arī savas ēnas puses. Viena no tām ir kibervardarbība. Ja vardarbība fiziskajā dzīvē norit izolētā vidē, tad varmākas internetā cenšas rīkoties tā, lai kompromitējošais saturs sasniegtu iespējami plašu auditoriju. Un tas bērnam var radīt šausminošu sajūtu, ka var viņu zina visi. Tas var novest pie izolēsanās, neiešanas uz skolu, interešu pulciņiem, pat pie domām par pašnāvību.
Seminārā apskatīsm šādas tēmas: