DIALOGU APLIS - vides spēle 3x3m
Spēles saturs
- Vides spēles laukums
- Metamais kauliņš
- Telts mietiņi stiprināšanai zemē
- 100 sarunu kartītes
Tehniskā informācija
Izmērs: 300 x 300 cm
Materiāls: Banera audums
METODOLOĢIJA
Pirms spēles vadītājs sagatavo
situāciju kartītes, izlasot ārā tās, kuras šķiet neatbilstošas konkrētajai
auditorijai un pierakstot klāt aktuālās situācijas klasē.
Spēles vadītājam jābūt cilvēkam, kurš spēj
iejūtīgi strādāt ar dažādām situācijām, spēj sarunāties arī par sarežģītām
tēmām. Uzvediba.lv pieredze rāda, ka arī jaunieši var labi vadīt šo spēli,
tomēr iepriekš tā ir jāizspēlē zinošu pieaugušo vadībā, izrunājot un izspēlējot
dažādus sarunu scenārijus.
Spēle tiek izklāta uz grīdas. Ja spēle tiek izklāta uz laukuma, aicinām izmantot telts mietiņus, lai nostiprinātu laukuma malas, mazinot aizķeršanās risku. Ja sākas lietus, spēle var palikt zem atvērtām debesīm. Tā ir mitrumizturīga.
Spēles ilgums
Spēli var spēlēt pēc diviem algoritmiem –
galīgā spēle un bezgalīgā spēle. Galīgā spēle nozīmē, ka spēlei ir noteikts
sākums un noslēgums – visi spēles dalībnieki uzsāk spēli vienā laikā un kopīgi
virzās uz mērķi. Spēlējot pēc šī algoritma, spēles ilgums ir 40minūtes-stunda
atkarībā no spēlētāju daudzuma, sarunu dziļuma un citiem faktoriem.
Bezgalīgās spēles algoritmā, katrs spēlētājs uzsāk
spēli, kad vēlas un arī noslēdz spēli, kad vēlas. Šī ir piemērota publiskiem
pasākumiem, kad starp aktivitātēm ir jāaizpilda laiks
Spēlētāji
var būt dažāda vecuma, no dažādām jomām. Tiem obligāti nav jābūt tieši bērniem,
pieaugušajiem vai jauniešiem. Mūsu pieredze rāda, ka jaukta vecuma grupas ienes
sarunās dziļumu un sniedz unikālu pieredzi visiem dalībniekiem
Spēlētājus sadala grupās. Ja spēlē klase,
klasesbiedri var sadalīties piecās grupās, un izvirzīt vienu pārstāvi, kurš
atradīsies uz laukuma.
Spēles vadītājs izstāsta, ka katrs spēleš
dalībnieks pēc kārtas metīs kauliņu, un spēlētājiem vajadzēs iet tik soļus uz
priekšu, cik kauliņš rāda, rūpīgi iepazīties ar atbildes formulējumu, kas
rakstīts uz konkrētā lauciņa.
Kamēr spēlētājs veic gājienu, spēles vadītājs piemeklē
spēlētājam atbilstošu kartīti un nolasa situāciju. Situāciju ir ieteicams
mainīt atbilstoši spēlētāja pieredzei, vecumam. Ja spēlētājs ir uztraucies,
iesakām formulēt situācijas, kas nav tieši saistītas ar pašu spēlētāju,
piemēram “Tavs draugs izvēlas”, tu redzi,
ka tavs klasesbiedrs” formulējumus. Ja bērns ir drosmīgs un nomierinājies,
situācijas var piedāvāt sarežģītākas un formulējot kā notiekošas ar pašu
spēlētāju.
Ja gājiena veicējs uzkāpj uz lauciņa, kur
uzzīmētas trepes, tad spēles vadītājs atgādina, ka dalībniekam ir iespēja
dalīties pieredze. Ja spēlētājam ir līdzīgs notikums, ko viņam ir izdevies
atrisināt vai viņam ir izdevies atrisināt situāciju ar konkrētajā lauciņā
piedāvāto formulu, spēlētājs var iet pa trepēm uz augšu
Spēles noslēdzas, ja
- Beidzas aktivitātei paredzētais
laiks. Mūsu ierosinājums ir nekoncentrēties uz nonākšanu līdz laukuma centram,
jo svarīgākais ir sarunu kvalitāte, ne uzvarētāja noskaidrošana
- kad lielākā daļa spēlētāju ir
nonākuši līdz centram. Rēķinieties, ka būs spēlētāji, kuri vēlēsies spēlēt
spēli atkārtoti
- ja spēlētāji nolemj, ka pietiks.
Ja sarunas ir bijušas nozīmīgas, dziļas, var iestāties emocionāls nogurums.
Mūsu pieredze rāda, ka atrisinot kādu sarežģītāku jautājumu, spēlētājiem var
nebūt enerģija citiem jautājumiem