Jautājumi un atbildes krīzē

Brīdī, kad uzņēmums vai organizācija ir krīzē, vadītājam un citiem atbildīgajiem cauri galvai šaujas tūkstošiem domu. Vai gluži otrādāk - mēs esam pilnīgā paralīzē. Tomēr krīzes situācijas neļauj ilgi sastingt, jo no tā, ko mēs darīsim (vai gluži otrādāk - izvēlēsimies nedarīt), būs atkarīgas citu cilvēku dzīves un reizēm arī dzīvības. 

Jautājumi un atbildes krīzē ir komunikācijas spēle, kas palīdz gatavoties krīzēm, sakārtotu domas krīzē, kā arī palīginstruments komunikācijas strukturēšanai. Kā arī šī var būt lielisks instruments debašu klubiem, spēļu vakariem, kā arī prāta asināšanai mazākās vai lielākās kompānijās. 

Spēle ir labs palīgs uzņēmumu un organizāciju līderiem, personāla speciālistiem konsultācijām, individuālām un grupu nodarbībām, supervīzijām, saskarsmes treniņiem, komandas saliedēšanas pasākumiem un citiem mērķiem. 

Spēle būs labs  palīgs sarežģītās situācijās, ja organizācija vēl nav izšķīrusies, vai aicināt ārējo treneri krīžu komunikācijai, un/vai emocionālā klimata uzlabošanai.

Metodoloģija

3x3

Dalībnieku skaits:
no 1 līdz 8

Spēli izmanto uzņēmumu vadītāji, personāla speciālisti un citi, lai sagatavotos sarunai. Šī metode palīdz attīstīt dažādas atbilžu formas. 
Spēles vadītājs izliek uz galda 9 atbilžu formulas un izvēlas kaudzīti “Pamatjautājumi krīzē” vai “Sarežģīti jautājumi krīzē”. Izvelk jautājumu un no 9 izvietotām atbilžu formulām piemeklē piemērotāko un noformulē atbildi pēc izvēlētā risinājuma

 

Preses konference

Dalībnieku skaits:
no 2 līdz ļoti daudz

Dalībnieki izvēlas kādu iepriekš sagatavotu krīzes scenāriju vai arī izstrādā to pasākuma laikā. Krīzes scenārijus var izstrādāt vairākos veidos. Piemēram, izdalot dalībniekiem lapiņas, kur viņiem jāsaraksta, no kā viņiem visvairāk bail vai kādus lielākos riskus viņi saskata. Pēc tam riskus var sakārtot matricā no augstākās varbūtības un augstākā riska līdz zemākajai varbūtībai un zemākajam riskam un, izejot no analīzes, kopīgi izvēlēties, kurus scenārijus attīstīt.

Pēc tam tiek izvēlēti cilvēki, kuri spēlēs  vadību, bet pārējie ir mediju pārstāvji, kuri uzdod jautājumus. “Mediju pārstāvji” var iepazīties ar jautājumu formulām, bet vadības pārstāvji var izvēlēties, kā strukturēs atbildes. Ja ir augsts stresa līmenis, labs palīgs ir padomu kartītes.

Pēc tam grupas var mainīties. Ja laika resursi ļauj, ir vērts filmēt “preses konferenci”. “Preses konferences” formāta spēles ļoti labi disciplinē spēles dalībniekus, jo palielina atbildību par to, kā tiek formulētas atbildes.

 


Krīzes scenāriji

Spēles dalībnieku skaits:
 2 līdz ļoti daudz

Šī metode palīdz saprast trauksmes punktus un sagatavot savlaicīgi atbildes uz tiem

Tiek izveidots krīzes scenārijs. Pa t laiku uz lielas virsmas tiek izvietotas pamatjautājumu kartītes u sarežģīto jautājumu kartītes. Scenārijs tiek nolasīts  un spēles vadītājs lūdz dalībniekus izvēlēties jautājumu, no kura viņam visvairāk bail vai uz kuru viņš vislabprātāk dzirdētu atbildi. Šajā gadījumā spēles vadītājs iedrošina, sakot, ka dalībniekam pašam nevajadzēs atbildēt uz šo jautājumu. Tas veidos drošu vidi.

Spēles otrajā posmā tiek izvēlēti pieci atbildētāji, un viņiem uz galda priekšā tiek nolikti atbilžu formāti. Katrs dalībnieks pēc kārtas nolasa savu sarežģīto jautājumu un atbildētājiem katram ir jāatbild uz vienu un to pašu jautājumu dažādos veidos, jautātājs vai komanda izvēlas piemērotāko atbilžu formātu, un tās izveidotājs saņem jautājumu kartīti un attiecīgi – vienu punktu.

Ja nav vēlēšanās veidot sacensības, var vienkārši atbildēt piecos dažādos veidos un izdiskutēt, kura no tām ir piemērotākā. Šī pieeja palīdz veidot kolektīvo mācīšanās procesu un kopīgi formulēt atbildes, un paskatīties uz problēmsituācijām no dažādām perspektīvām.

0
 .