RISINĀJUMI

NOMIERINĀŠANĀS STRATĒĢIJAS:

Relaksācija:
dziļā elpošana, progresīvā muskuļu relaksācija, «citrona» spiešana,  izstaipīšanās, patīkamo lietu atcerēšanās.

Fiziskās metodes:
iziet pastaigā, pasportot, paskriet ar suni

Uzmanības novirzīšana
«pauzes paņemšana»: 
aizskaitīt līdz 10 (pieaugušajiem: latgaliski un atpakaļgaitā)

Attieksmes stratēģijas: 
“Es uztveršu to ar humoru.”
Mīļākā nodarbošanās:  
īpaši noderīga bērniem ar Aspergera sindromu, kam ir savas padziļināto interešu jomas. 

Pašrefleksijas mācīšana:
nosaukt vārdā savas emocijas, atpazīt savas   domas, piereģistrēt sava ķermeņa izjūtas.    

DOMĀŠANAS STRATĒĢIJAS:

Domāšanas teorijas attīstīšana
Mācīt ievērot sociālo kotekstu
«skolotāja neatbildēja uz manu jautājumu, jo runāja ar citiem», «brālis tagad mācās, tāpēc viņš nelaiž mani pie datora», «mamma ir slima, tāpēc negrib ar mani spēlēties»
Pozitīvi un iedrošinoši apgalvojumi sev pašam
Teicieni, ko mums visiem mācīja bērnībā. Sarunāšanās ar sevi palīdz veidot paškontroli.
Situācijas analīze
kādi ir mani resursi? Kas var palīdzēt? Kas ir iepriekš palīdzējis? Ko no šī varu mācīties nākotnei? 
Pozitīvs «refreimings»

SASKARSMES PRASMJU STRATĒĢIJAS:

Empātijas lietošana
Rūpes par citiem
Savu vajadzību nosaukšana
Attiecību veidošana
Apmainīšanās ar pieredzi

 

Konfliktu risināšana

PROBLĒMU RISINĀŠANAS STRATĒĢIJAS:

Situācijas analīze
mācīt bērniem ievākt informāciju, 
uzdot jautājumus,
plānot, kas jādara
Piekāpšanās
Pastāvēšana par sevi
(svarīgākais ir saprast, kad ir jālieto kura stratēģija)
Palīdzības lūgšana
KAM? (draugi, vecāki, skolotājs, psihologs, ārsts, policija, uzticības telefons)
KĀ? (skaidra, precīza instrukcija)


Pirkumu grozs

Pirkumu grozs ir tukšs.